Global Master in International Management
Rome, Italia
DURACIÓN
1 Years
IDIOMAS
Inglés
PASO
Tiempo completo
FECHA LIMITE DE APLICACIÓN
Solicitar fecha límite de solicitud
FECHA DE INICIO MÁS TEMPRANA
Apr 2025
TASAS DE MATRÍCULA
EUR 14.500 *
FORMATO DE ESTUDIO
Mezclado
* 15% of scholarship
Galería
Admisión
Plan de estudios
Program Structure
El Máster Global en Gestión Internacional de Rome Business School está estructurado para proporcionar a los participantes una preparación completa y exhaustiva para el mundo de los negocios y la gestión. La estructura del programa sigue un camino que examina los tres temas clave de los negocios: conciencia, innovación y transformación. Cada aspecto se analiza en profundidad en cuatro módulos específicos que tratan sobre las mejores prácticas y métodos de gestión, uso estratégico de recursos y liderazgo, conectados para brindar a los participantes una perspectiva completa del mundo empresarial.
Clasificaciones
Top 100 – Clasificación mundial
Clasificado 59º MBA
Nuestros MBA están oficialmente reconocidos entre los mejores a nivel global por Eduniversal Ranking.
Objetivos y competencias del programa
At the end of the course of study, the participants will have a strong knowledge of the following thematic areas:
- Skills Development: promoting essential knowledge in all departments of a company: marketing, finance, accounting, human capital, and operations.
- Leadership in Organizations: development of the tools and skills necessary for leadership: teamwork, motivation, communication, corporate ethics, and social responsibility.
- Entrepreneurial Spirit: strengthening the entrepreneurial spirit and laying the foundations for the creation of new businesses, while promoting innovation and creativity.
- Sustainable Growth: easily evolve into complex and competitive national and international organizations within a framework of sustainable development.
- Business Change Management: adaptation and anticipation of the need to change the organization with the key objective of remaining competitive.
- Global Vision and Innovation: manage the flexibility of the organization in response to new technologies, new markets, and the evolution of society. Furthermore, at the end of the program, a business plan is also planned, which consists of a group project with the aim of developing a business plan that will achieve an objective of an existing or fictitious company. All teams are led from the initial stage of the project.