MBA en línea combinado
Halifax Regional Municipality, Canadá
DURACIÓN
2 up to 7 Years
IDIOMAS
Inglés
PASO
Tiempo Parcial
FECHA LIMITE DE APLICACIÓN
Solicitar fecha límite de solicitud
FECHA DE INICIO MÁS TEMPRANA
Solicite la fecha de inicio más temprana
TASAS DE MATRÍCULA
Solicitar tasas de matrícula
FORMATO DE ESTUDIO
Mezclado, Enseñanza a distancia
Introducción
Diseñado para profesionales ocupados en la mitad de su carrera, el MBA en línea combinado de Dalhousie permite a los estudiantes avanzar en sus carreras en sus propios términos a través de la entrega de su programa. Con el 90 % del programa impartido en línea de forma asíncrona, aprende desde donde estés sin tener que hacer cambios drásticos en tu vida personal o profesional. Complete el resto del programa en sesiones intensivas de dos a cinco días al final de cada semestre académico en ciudades seleccionadas de Canadá, donde fomentará conexiones ricas con sus compañeros de clase, profesores e instructores.
Obtenga más autonomía sobre su experiencia de aprendizaje completando este programa de tiempo parcial en tan solo tres años y medio hasta siete años, lo que le permite la flexibilidad que necesita para equilibrar sus necesidades de aprendizaje con su estilo de vida y responsabilidades profesionales actuales.
El plan de estudios Blended Online MBA fue desarrollado y es impartido por académicos de clase mundial y expertos en liderazgo y servicios financieros que trabajan en estrecha colaboración con empleadores y asociaciones de la industria, brindando a los estudiantes la oportunidad de especializarse en Servicios financieros o Liderazgo.
Nuestra facultad y personal
Altamente accesibles, nuestros profesores son innovadores e influyentes en sus áreas de especialización. Realizan investigaciones innovadoras y a través de un liderazgo que informa lo que enseñan y tiene un impacto real en las empresas en industrias competitivas en todo el mundo.
Trabajar con ellos significa que aprenderá de expertos de la industria que aportan experiencia del mundo real al salón de clases, enseñándole cómo optimizar el rendimiento, hacer que la sustentabilidad sea rentable y administrar con una perspectiva global.
Nuestra facultad ha escrito, editado o coeditado muchos libros, así como innumerables capítulos y artículos. Han sido miembros y han servido en una amplia gama de juntas y asociaciones profesionales, y muchos recibieron premios de enseñanza.
Además de nuestra facultad, el personal del programa Blended Online MBA se compromete a apoyarlo a lo largo de su viaje de graduación.
Acreditación
El MBA en línea combinado es administrado por la Escuela de Negocios Rowe de Dalhousie, que está acreditada por AACSB International. Solo el 5% de las escuelas de negocios del mundo ostentan esta distinción.
Galería
Estudiantes ideales
El candidato ideal para este Pathway de nuestro programa MBA es un profesional en activo a mitad de carrera que desea avanzar en su carrera. Se requiere que los solicitantes tengan más de 5 años de experiencia laboral profesional relevante.
Si bien este programa está abierto a estudiantes nacionales e internacionales, desde la perspectiva de la experiencia estudiantil es ideal que los candidatos residan en Canadá.
Solicitamos que los solicitantes internacionales consideren lo siguiente antes de postularse a nuestro programa:
- Este programa se ofrece en un modelo en línea/combinado a tiempo parcial y no es un programa en el campus.
- Esto incluye clases en vivo sincrónicas en línea que se llevan a cabo después de las 6:00 p. m. AST (nota: se aplica la zona horaria canadiense).
- La mayoría de los estudiantes residen en Canadá. El trabajo en grupo constituye una parte importante del plan de estudios y los entregables y se lleva a cabo por la noche utilizando las zonas horarias canadienses.
- Cada curso incluye una sesión intensiva presencial obligatoria de 2 a 3,5 días al final, ubicada en una ciudad de Canadá (Vancouver, Calgary, Toronto, Halifax). La reserva de viajes, alojamiento y todos los costos asociados son responsabilidad del estudiante.
- No todos los cursos se ofrecen todos los trimestres ni en todas las ciudades y, a menudo, los estudiantes deben esperar hasta el siguiente trimestre para tomar un curso necesario para completar su programa.
- Los estudiantes internacionales pagan una tarifa adicional además de la matrícula y las tarifas regulares, lo que hace que cada curso sea de aproximadamente $ 5000 CAD.
- La estructura de tarifas de este programa no brinda a los estudiantes acceso completo a los servicios de Dalhousie.
- Tenga en cuenta que este programano califica a los estudiantes internacionales para ser elegibles para un permiso de trabajo de posgrado y es posible que los estudiantes internacionales no sean elegibles para trabajar en Canadá mientras toman el programa.
- Es responsabilidad del estudiante solicitar las visas de estudio y extensiones necesarias, etc. de manera oportuna , especialmente antes de que expire su visa para que pueda continuar en el programa.
Admisión
Plan de estudios
Core Curriculum
Students within this Pathway develop a diverse set of fundamental business skills through our core curriculum. The Dalhousie edge is its blended online learning model which allows for the flexibility of online learning while providing the opportunity to develop rich personal connections with your classmates through face-to-face intensives.
Core Course Intensives
Los estudiantes pasan de 2 a 3,5 días al final de cada trimestre en lugares como Halifax, Toronto, Calgary o Vancouver en una sesión intensiva, reuniéndose en persona con sus compañeros y profesores. Las actividades y objetivos de los intensivos pueden variar según la naturaleza de la clase y el instructor. Pueden incluir conferencias, presentaciones, simulaciones, actividades grupales, tareas individuales y oradores invitados.
Core Courses
Quantitative Decision Making for Managers
This course will introduce students to some basic quantitative techniques used to solve business problems. The course is designed to provide an understanding of techniques that are based on statistical concepts and decision analysis. Topics include descriptive statistics, statistical sampling, statistical inference, regression modelling, linear programming, risk analysis, and decision-making with probabilities. In addition, students will learn and practice how to use Microsoft Excel to employ these techniques. Group case studies and class discussions prepare students to be real problem-solvers.
Business Microeconomics
Domestic and international markets, government policy, and central bank decisions present opportunities, challenges, and threats to the operating and competitive decisions of business owners, managers, and investors. The main objective of this course is to provide a concise treatment of the fundamentals of economics, as the study of how economic agents allocate scarce resources to satisfy their unlimited wants in a modern market economy such as Canada.
Accounting for Managers
This course introduces the principles and practices used to process and communicate financial information about an organization to various stakeholders. To be a competent manager, you must have some degree of accounting literacy and a critical appreciation of the subject. A portion of this course examines the challenges of financial accounting and is focused on understanding and interpreting financial statements. The other portion of the course explores the use of accounting information to assist managers with internal decision making. This is a user-oriented course that emphasizes hands-on exploration, analysis, and evaluation of accounting concepts. We will use Microsoft Excel, cases, and real financial statements during this class.
Marketing Management
Marketing Management goes beyond an Introductory marketing course and focuses on the fundamental marketing strategy concepts and frameworks. Current and relevant strategic issues in marketing will be covered. In many instances, students are asked to assume the role of a marketing manager, critically examine marketing scenarios, and suggest appropriate marketing strategies. Marketing Management provides the student with an introduction to the practical application of marketing theory and practice. Topics covered within the course include, but are not limited to, identifying target markets, building customer relationships, building strong brands, and designing and building communication and promotion strategies.
Financial Management
This course is designed to provide the student with a broad overview of the analysis, techniques and knowledge needed to perform the central tasks and make the main decisions required of a corporate financial manager. The core topics covered are Capital Analysis (what something is worth), Capital Budgeting (what investments to make), Capital Structure (how to raise the money for investment), Working Capital Management, (management of day-to-day cash flows) and Financial Risk Management, (managing uncertainty). To support and supplement the discussion of these central themes, the course will also cover Corporate Governance, Triple Bottom Line, Structure of Financial Markets, Financial Statement Analysis, Fixed Income Mathematics, Monte Carlo Simulation, and International Finance.
Mangement Skill Development
Focused primarily on skill set development, this course provides the student with an introduction to the practical application of theory in managing people for success, all within the context of the external and organizational forces that impact management. We will address specific organizational behaviour and general management knowledge requirements for today’s managers and focus on enhancing the student’s capacity for creative application of that knowledge to achieve success. In particular, the course builds the student’s qualitative managerial skills and the student’s ability to reason from both qualitative and quantitative information as a means for integrating knowledge with other MBA courses.
Operations Management
All managers should be familiar with the key concepts and techniques related to the production function of an organization regardless of their areas of responsibilities. Operations Management can broadly be defined as the design, operations, and improvement of the systems that create and deliver the firm’s primary products and services. It is therefore a discipline that is critical to the sustainability of all organizations focusing on managerial issues of the operations. The course covers the key concepts and the latest developments in the field.
Management Information Systems
In today's environment, it is essential that business managers & executives understand the basic concepts of contemporary information systems (IS), how IS are managed as well as their potential effects on organizations. To this end, this course is designed to provide MBA students with a fundamental understanding of key IT issues with the belief that these individuals will be the primary decision-makers in major IT initiatives and investments. Therefore, it is necessary to provide future managers with the basic knowledge required for effective IT-related decision-making.
International Business
This course provides a survey treatment of international businesses that will benefit all MBA students and build a foundation for those proposing future study in this area. For students not going on in the field, it provides the tools needed to manage the interdependence between domestic and international markets.
Strategic Management
This course focuses on the formulation and implementation of strategy. Specific topics include: the management of strategy and organization structure, leadership, organizational culture, and large-scale organizational change. Students are exposed to a wide variety of organizations through case discussions, a case assignment, and a final case examination. In addition, students will have the opportunity to conduct a detailed study of a partner organization through the Make a Difference (MAD) group project.
Electives
n addition to the core curriculum students in this Pathway complete 9 credit hours of specialized electives. Elective classes are designed to take your knowledge to the next level. The Dalhousie MBA program currently offers electives in six specialized areas. Students may choose electives from any of the specialized areas or combine MBA electives with graduate offerings from programs within and outside of Faculty of Management.
Areas of Specialization
- Finance
- Leadership
- Entrepreneurship and Innovation
- Enterprise Analytics
- Marketing
- Strategy
Cuota de matrícula del programa
Acreditaciones
¿Por qué estudiar en Dalhousie University?
Nuestra Facultad
Altamente accesibles, nuestros profesores son innovadores e influyentes en su área de especialización. Realizan investigaciones innovadoras y, a través de un liderazgo que informa lo que enseñan, tienen un impacto real en los negocios en industrias competitivas de todo el mundo.
Trabajar con ellos significa que aprenderá de expertos de la industria que aportan experiencia laboral real al aula y le enseñan cómo optimizar el rendimiento, hacer que la sostenibilidad sea rentable y gestionar con una perspectiva global.
Nuestros profesores han escrito, editado o coeditado muchos libros, así como innumerables capítulos y artículos. Han sido miembros y han formado parte de una amplia gama de juntas y asociaciones, y han recibido numerosos premios de enseñanza.
Explora nuestros perfiles de profesores
La comunidad de Dalhousie
Dalhousie está ubicada en Halifax, Nueva Escocia, en la costa este de Canadá, y tiene más de 200 años de excelencia docente, celebrando su 200.º aniversario en 2018. Como una de las instituciones de investigación intensiva U15 de Canadá, la universidad tiene más de $135 millones en becas de investigación, 49 cátedras de investigación de Canadá y, a diciembre de 2021, 93 becarios Rhodes.
Dalhousie, una gran comunidad, cuenta con más de 20 000 estudiantes de más de 115 países y, a su vez, una sólida red de antiguos alumnos de más de 150 000 graduados.